موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در گفت وگوی تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر ضمن بررسی اوضاع فلسطین، بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

بن‌سلمان و السیسی بر ضرورت «آتش‌بس در غزه» و «توقف تجاوزات در کرانه باختری» تاکید کردند

بن سلمان در تماس تلفنی با رئیس جمهور مصر با بررسی آخرین تحولات سرزمین فلسطین، بر ضرورت تلاش همه کشورهای عربی و اسلامی برای متوقف شدن تنش‌آفرینی و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد که بن سلمان و السیسی، بر ضرورت دستیابی به آتش بس فوری در نوار غزه و توقف تجاوزات در کرانه باختری با هدف جلوگیری از گسترده شدن دایره تنش و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه تاکید کردند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری همچنین آمده است که رئیس جمهور مصر و ولیعهد عربستان، ضمن اشاره به روابط قوی و تاریخی دو کشور برادر، درباره تحولات منطقه و راه های تقویت اقدامات مشترک کشورهای عربی برای رویارویی با چالش‌هایی که امنیت و صلح منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت وگو و تبادل نظر کردند.

بن سلمان همچنین ساعاتی پیش در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بر تلاش مجدانه ریاض برای یکپارچه کردن تلاش کشورهای عربی و اسلامی برای کمک به ملت مظلوم فلسطین در مقابل تجاوز ظالمانه رژیم اشغالگر اسرائیل تاکید کرد.

براساس بیانیه خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، بن سلمان در این تماس تلفنی، افزایش تلاش‌ها برای متوقف کردن تجاوزات پیاپی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین را ضروری دانست.

بخش اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: اردوغان در این تماس تلفنی «نسل کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم اسرائیل در سرزمین فلسطین» را مورد بحث و بررسی قرار داد.

براساس این بیانیه، اردوغان و بن سلمان، درباره آخرین تحولات فلسطین و اوضاع منطقه و جهان، گفت وگو و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور ترکیه، افزایش فشارهای بین المللی بر رژیم اسرائیل به دلیل جنایاتش در سرزمین فلسطین به ویژه نوار غزه را ضروری و مهم دانست و تاکید کرد: حملات رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر توسط این رژیم باید در اسرع وقت متوقف شود.

اردوغان همچنین با اشاره به ضرورت دستیابی به آتش بس دائم در فلسطین بر اهمیت اقدامات مشترک کشورهای اسلامی در این باره تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.